دوره 1، شماره 2 - ( تابستان 1404 )                   جلد 1 شماره 2 صفحات 132-109 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

safarabadi A, mokhtary F, Moaven Z. Investigating the Relationship Between Online Advertising and Travel Intentions in Ecotourism: The Case of Isfahan City. Geography and Tourism Planning 2025; 1 (2) :109-132
URL: http://gtp.khu.ac.ir/article-1-53-fa.html
صفرآبادی اعظم، مختاری فائزه، معاون زهرا. بررسی ارتباط تبلیغات آنلاین با تمایلات سفر در گردشگری بوم‌محور، مورد شهر اصفهان. جغرافیا و برنامه ریزی گردشگری. 1404; 1 (2) :109-132

URL: http://gtp.khu.ac.ir/article-1-53-fa.html


1- استادیار دانشگاه شیراز ، a.safarabadi@shirazu.ac.ir
2- کارشناسی ارشد دانشگاه شیراز
3- استادیار دانشگاه شیراز
چکیده:   (128 مشاهده)

توسعه فناوری اطلاعات از طریق اینترنت، اطلاعات موجود مرتبط با فعالیت‌های گردشگری را تحت تاثیر قرار داده است و بر نحوه برنامه‌ریزی و انتخاب گردشگران تاثیرگذار بوده است. گسترش اینترنت باعث توسعه وب‌سایت‌ها و رسانه‌های اجتماعی شده است و آن‌ها را به رسانه‌هایی که برای گردشگران محبوبیت زیاد دارد، تبدیل کرده است. مسافران نظرات و تجربیات مربوط به سفر خود را که درنهایت به‌عنوان یک منبع اطلاعاتی برای دیگران عمل می‌کند در چنین وب‌سایت‌هایی به اشتراک می‌گذارند. هدف این تحقیق، بررسی تأثیر بازاریابی دیجیتالی بر نیات رفتاری گردشگران بوم‌گردی با نقش میانجی تصویر مقصد در شهر اصفهان است. روش تحقیق توصیفی-پیمایشی و کاربردی و روش نمونه‌گیری غیر احتمالی در دسترس است که از گردشگران بوم‌گردی شهر اصفهان جمع‌آوری گردیده است. ابزار تحقیق پرسشنامه است. بررسی پایایی و روایی پرسشنامه نیز با استفاده از آزمون آلفای کرونباخ، پایایی ترکیبی و روایی همگرا و واگرا مورد سنجش قرار گرفت و تأیید شد. پردازش آماری داده‌ها در سطح توصیفی با SPSS و در سطح استنباطی با استفاده از معادلات ساختاری و نرم‌افزار SMART PLS۴ انجام‌شد. یافته‌ها حاکی است؛ بازاریابی از طریق وب‌سایت بر نیات رفتاری گردشگران بوم‌گردی و تصویر مقصد تأثیر نداشته است. بازاریابی از طریق ایجاد صفحه در رسانه‌های اجتماعی بر نیات رفتاری گردشگران بوم‌گردی و تصویر مقصد تأثیر مثبت و معنادار داشته است. تبلیغات دهان‌به‌دهان الکترونیکی در بستر‌های دیجیتالی بر نیات رفتاری گردشگران بوم‌گردی و تصویر مقصد تأثیر مثبت و معنادار دارد. تصویر مقصد بر نیات رفتاری گردشگران بوم‌گردی تأثیر مثبت و معنادار دارد. و تبلیغ مقاصد گردشگری بوم‌گردی در رسانه‌های اجتماعی می‌تواند بر ایجاد رفتار مثبت در خصوص استفاده از این بوم‌گردی‌ها تأثیر مثبت و معنادار بگذارد.
 

متن کامل [PDF 1887 kb]   (34 دریافت)    
نوع مطالعه: مقاله برگرفته از پایان نامه | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1403/12/18 | پذیرش: 1404/2/17 | انتشار: 1404/4/16

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به فصلنامه جغرافیا و برنامه ریزی گردشگری می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2025 CC BY-NC 4.0 | Geography and Tourism Planning quarterly

Designed & Developed by : Yektaweb