توسعه فناوری اطلاعات از طریق اینترنت، اطلاعات موجود مرتبط با فعالیتهای گردشگری را تحت تاثیر قرار داده است و بر نحوه برنامهریزی و انتخاب گردشگران تاثیرگذار بوده است. گسترش اینترنت باعث توسعه وبسایتها و رسانههای اجتماعی شده است و آنها را به رسانههایی که برای گردشگران محبوبیت زیاد دارد، تبدیل کرده است. مسافران نظرات و تجربیات مربوط به سفر خود را که درنهایت بهعنوان یک منبع اطلاعاتی برای دیگران عمل میکند در چنین وبسایتهایی به اشتراک میگذارند. هدف این تحقیق، بررسی تأثیر بازاریابی دیجیتالی بر نیات رفتاری گردشگران بومگردی با نقش میانجی تصویر مقصد در شهر اصفهان است. روش تحقیق توصیفی-پیمایشی و کاربردی و روش نمونهگیری غیر احتمالی در دسترس است که از گردشگران بومگردی شهر اصفهان جمعآوری گردیده است. ابزار تحقیق پرسشنامه است. بررسی پایایی و روایی پرسشنامه نیز با استفاده از آزمون آلفای کرونباخ، پایایی ترکیبی و روایی همگرا و واگرا مورد سنجش قرار گرفت و تأیید شد. پردازش آماری دادهها در سطح توصیفی با SPSS و در سطح استنباطی با استفاده از معادلات ساختاری و نرمافزار SMART PLS۴ انجامشد. یافتهها حاکی است؛ بازاریابی از طریق وبسایت بر نیات رفتاری گردشگران بومگردی و تصویر مقصد تأثیر نداشته است. بازاریابی از طریق ایجاد صفحه در رسانههای اجتماعی بر نیات رفتاری گردشگران بومگردی و تصویر مقصد تأثیر مثبت و معنادار داشته است. تبلیغات دهانبهدهان الکترونیکی در بسترهای دیجیتالی بر نیات رفتاری گردشگران بومگردی و تصویر مقصد تأثیر مثبت و معنادار دارد. تصویر مقصد بر نیات رفتاری گردشگران بومگردی تأثیر مثبت و معنادار دارد. و تبلیغ مقاصد گردشگری بومگردی در رسانههای اجتماعی میتواند بر ایجاد رفتار مثبت در خصوص استفاده از این بومگردیها تأثیر مثبت و معنادار بگذارد.
بازنشر اطلاعات | |
![]() |
این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است. |