اهداف و زمینه ها

 | تاریخ ارسال: 1402/2/11 | 
  • تحلیل چشم انداز جغرافیایی و روندهای جهانی صنعت گردشگری
  • بسط مبانی اندیشه‌ای، نظریه پردازی و روش شناسی در شناخت و تحلیل جغرافیایی صنعت گردشگری
  • شناخت نظام پذیر از الگوی پراکندگی پدیده‌های جغرافیایی فضایی صنعت گردشگری، مقصدها و بازار گردشگری در کشور
  • تحلیل و مدل سازی فضایی (و رفتار فضایی) از کم و کیف عناصر سیستم گردشگری، مکان یابی زیر ساختها در مقیاس‌های متنوع فضایی سرزمینی با استفاده از سامانه‌های جغرافیایی و هوشمند
  • مدیریت بحران و پدافند غیرعامل با رویکرد فضایی آمایشی
  • ارزیابی سیاستها، شیوه‌ها و ساز وکار برنامه ریزی و الگوهای توسعه گردشگری در کشور
  •  آینده پژوهی و الگوهای برنامه‌ریزی پایدار فضایی (منابع جاذبه‌ها، کاربری‌ها، فعالیت‌ها، زیر ساختها و..) در مناطق جغرافیایی (دشت‌ها، بیابان‌ها، کوهستان، سواحل، شهرها، روستاها و..) و فضایی گردشگری (قطب ها، محورها، کانون‌ها و..)

دفعات مشاهده: 50 بار   |   دفعات چاپ: 16 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به فصلنامه جغرافیا و برنامه ریزی گردشگری می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 CC BY-NC 4.0 | Geography and Tourism Planning quarterly

Designed & Developed by : Yektaweb